Zakupy przez Internet. Czy zakupiony towar można zwrócić?
Wiele osób kupuje produkty w Internecie. Niestety zakupy w sieci są pewnym ryzykiem. Na podstawie zdjęć na stronie sklepu internetowego czy portalu aukcyjnego nie da się dobrze ocenić kupowanego produktu. Niekiedy wysłany towar znacznie odbiega od tego, czego kupujący się spodziewał. Czy takie nietrafione zakupy zawsze oznaczają nieodwracalną stratę pieniędzy? Nie. Zakupiony w sieci towar można bowiem zwrócić.
Zwrot towaru kupionego przez Internet jest możliwy.
Sprzedaż poza siedzibą sprzedawcy – a tak jest definiowana między innymi sprzedaż przez Internet – to ryzyko kupienia czegoś, co nie spełnia oczekiwań. Zgodnie z przepisami prawa, jeśli kupujący zrobił zakupy w sieci, w legalnie działającej firmie, w razie potrzeby może je zwrócić i otrzymać pełny zwrot gotówki, jaką zapłacił za produkty. To bardzo duże udogodnienie minimalizujące ryzyko straty pieniędzy.
Zwrot towaru możliwy jest w terminie 14 dni od zakupu
Warto pamiętać, że zgodnie z przepisami prawa, kupujący ma tylko 14 dni na odstąpienie od zakupu i zwrot towaru. Jeśli zwróci go później, nie otrzyma od sprzedającego gotówki, jaka wydał na zakupy. Zawsze więc warto pilnować tego terminu. Co bardzo istotne, nie ma konieczności uzasadniania zwrotu zakupionych rzeczy. Sprzedający nie ma prawa o to pytać, kupujący zaś może każdy towar zwrócić bez podania przyczyny i otrzymać zwrot gotówki. Oczywiście jeśli zwracane rzeczy będą nosiły ślady użytkowania, sprzedawca pieniędzy na pewno nie zwróci. Zawsze więc kupione przez Internet rzeczy warto szybko ocenić i zdecydować, czy będą zwracane czy też nie. Użyte choć raz przez kupującego mogą bowiem mieć już ślady użytkowania. Z ich powodu zaś sprzedawca może odmówić zwrotu pieniędzy.